Activity-Agenda / Job-Report Afternoon Activities in ERASMUS+ Tuesday, 24.11.2020 HOME-SESSION 04 9 participants, 14:00 - 15:32 Homeoffice Ad 14:23, Ma 14:20, Ha, Ag 14:10, Vi, Ti, Ak, Dz 14:45, Vo Video-Cooperation in Robotics: Lost Your tasks? Here you will find a copy. Today we shall discuss those tasks, which demand text, via BBB. You are invited to criticize tasks or questions. Results of our todays virtual meeting will be delivered by Vo via OX to all participants. Please, finish the task and hand the task-paper to Your teacher or send it as an attachment directly to Vo, when You are ready. Equipment for homeschooling: Ad H, Ma E+L, Ha H, Se E, Ag E, Vi H, Ti E, Ak H+L+P Ma could not follow the meeting visually, but he was visible in video and audioquality was acceptable. Hint from Dz directly derived from TT (Teachers Training): CHROME update! Today Vi again showed his talent for moderating a virtual meeting. Ak supported organisation of the meeting as well. Ad again showed a new construction with the Home-Version via BBB: IMPRESSIVE! On top we see the EV3RSTORM in an original LEGO-photography. Who will decide, whether it´s a WAR-ROBOT or an ASSISTANT for working in an exploded nuclear power plant? This and similar questions we have been discussing in this quite interesting conversation today. 90 minutes of highest concentration within a sophisticated topic cause a special  award: As early as possible in next spring/summer we shall celebrate our virtual project by means of a real grill-party! The Feedback chart for participants and teachers already provides aspects of future surveys, like comparison of different material or program languages:
10  –   0 points   Ma   Ad   Se   Ak   Vi   A g   Ha   Ti   Dz   LM   Vo   Organization   10   5   abs.   10   10   10   10   10   10   10   10   Difficulty   adequate   10   4   abs.   10   10   10   10   10   10   10   10   Individual/Team   10   0   abs.   10   10   10   10   10   10   10   10   School (1) vs Home (10)   10   6   abs.   10   10   10   10   10   10   10   10   SKYPE vs BigBlueButton   10   10   abs.   10   5   5   10   10   10   10   10   EDU(1) vs HOME(10)   ./.   10   ./.   ./.   ./.   ./.   10   ./.   ./.   5   5   EV3(1) vs CLASSROOM(10)   ./.   ./.   ./.   ./.   ./.   ./.   ./.   ./.   ./.   ./.   5
ICT+ROBOTICs+ETHICs Choice of Educational Material and Subjects in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses) related to the level of intellectual development of students
meets
Aktivitätsplan/ Arbeitsbericht Aktionsnachmittag im Programm ERASMUS+  Dienstag, 24.11.2020 HOME-SESSION 04 9 Teilnehmer*innen, 14:00 - 15:32 im Homeoffice Ad 14:23, Ma 14:20, Ha, Ag 14:10, Vi, Ti, Ak, Dz 14:45, Vo Video-Kooperation in Robotics: Du hast Dein Arbeitsblatt verlegt? Hier ist ein ähnliches Exemplar. Heute bearbeiten wir via BBB gemeinsam jene Aufgaben, die einen Antworttext fordern. Äußere gern Kritik an Aufgaben oder Fragen! Die Ergebnisse unserer virtuellen AG-Stunde leitet Vo per OX an jeden Teilnehmer. Vervollständige die Arbeit selbstständig und gib das fertig bearbeitete Arbeitsblatt bitte bei Deiner Lehrkraft ab oder sende es als Anhang an Vo! Wir trafen Absprachen zur Materialausstattung: Ad H, Ma E+L, Ha H, Se E, Ag E, Vi H, Ti E, Ak H+L+P Ma hatte kein Bild von den Teilnehmern der Sitzung; er war jedoch im Video zu sehen und die Audioqualität war hinreichend. Hinweis von Dz aus der SLT: CHROME aktualisieren! Heute erwies sich Vi erneut als geschickter Co-Moderator. Ak steuerte ebenfalls organisatorische Hilfen bei. Ad demonstrierte via BBB eine Konstruktion mit der HOME-VERSION: BEEINDRUCKEND! Oben sehen wir den EV3RSTORM einem Werksphoto von LEGO. Wer entscheidet, ob das ein KRIEGSROBOTER oder ein WERKZEUG in einem explodierten Atomkraftwerk ist? Diese und ähnliche Fragen waren Inhalt unserer sehr angeregten Unterhaltung in der heutigen Sitzung. 90 Minuten höchste Konzentration in einer inhaltlich anspruchvollen Thematik verdienen besondere Anerkennung: Sobald die CORONA-DEFENSE-REGELN es erlauben, werden wir im folgenden Frühjahr / Sommer mit einer Grillparty unser virtuelles Projekt ganz real feiern! Die Feedback-Tabelle für Teilnehmer*innen und Lehrkräfte enthält schon zukünftige Aspekte zum Vergleich verschiedener Materialien und Programmiersprachen:
10   –   0 Punkte   Ma   Ad   Se   Ak   Vi   A g   Ha   Ti   Dz   LM   Vo   Organisation   10   5   abs.   10   10   10   10   10   10   10   10   Schwierigkeit angemessen   10   4   abs.   10   10   10   10   10   10   10   10   Sozial - /Arbeitsform   10   0   abs.   10   10   10   10   10   10   10   10   Präsenz (1)  vs   Homeschool(10)   10   6   abs.   10   10   10   10   10   10   10   10   SKYPE (1)   vs  BBB(10)    10   10   abs.   10   5   5   10   10   10   10   10   EDU(1) vs HOME(10)   ./.   10   ./.   ./.   ./.   ./.   10   ./.   ./.   5   5   EV3(1) vs CLASSROOM(10)   ./.   ./.   ./.   ./.   ./.   ./.   ./.   ./.   ./.   ./.   5
Holstentor- Gemeinschaftsschule mit Ganztagsangebot
2021 06 13 1502
ICT+ROBOTICs+ETHICs Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse) differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne
Photo by LEGO