Activity-Agenda / Job-Report Afternoon Activities in ERASMUS+ Tuesday, 01.12. 2020 HOME-SESSION 05 8 participants, 14:30 - 15:15, Homeoffice Ad, Ak, Ag, Vi, Ha, Ti, Dz, Vo Video-Cooperation in Robotics: - Vo invites all students via OX for a meeting on the platform BigBlueButton (BBB, ). - Vo asks for videos, photos or reports of all activities - Participants work individually:    finishing theoretical tasks around robotics,    working with LEGO-Mindstorms-EV3-EDUCATION,    working with LEGO-Mindstorms-EV3-HOME. - Participants choose classic LEGO-Software, powered by LabVIEW or LEGO-CLASSROOM-Version. - Ad shows WACK3R with LEGO-Mindstorms-EV3-HOME.    Link on the construction in YouTube-video; Ad has emptied his monocells,    caused by busy working. Dz will replace those. - Ha is following Ads jobs. - Vi has built an individual construction since Saturday.    He will send a video and photos of his grip-arm. - Vi needs Software for the HOME-BOX; Ad will send this to Vi. - Ha and Vi like the HOME-BOX better than the EDU-BOX, because of higher    motivation; a rechargeable battery would be fine. - Ak will decide, what´s going on today, he is free to choose from HOME-BOX. - Ti and Ag will start experiments with GYROBOY concerning max. angle of climb. - Further possible jobs might be: - Parcours of different levels shall become worked out (road or just line). - Minmum of time for circuit without any mistake. - Set time penalty for touching or crossing the borders or lines. - Champions-league integrates uphill and downhill passages into parcours.  - Time trial with time-penalty in case of driving mistakes. - Assembling the STAIRCLIMBER or the ELEPHANT is impossible, because extension-set is currently not available. - Ad, Ag and Ti ask for an introduction into the new Software EV3 Classroom LEGO® Education. They are allowed, to modify the program for the GYROBOY or perform former projects by EV3 Classroom LEGO® Education-Version. We shall have a discussion concerning pro and contra of old or new software. Feedback participants and teachers: * Two years are a long period for an elective subject; nevertheless motivation is still present.  ** A direct comparison SKYPE vs BBB in audio, video, and process may follow soon.
10  –   0 points   Ma   Ad   Se   Ak   Vi   A g   Ha   Ti *   Dz   LM   Vo   Organization   ./.   10   abs.   ./.   10   10   10   5   10   10   8   Difficulty   adequate   ./.   10   abs.   ./.   10   10   10   5   10   10   8   Individual/Team   ./.   10   abs.   ./.   10   10   10   5   10   10   7   School (1) vs Home (10)   ./.   10   abs.   ./.   10   10   10   5   10   10   9   SKYPE vs BigBlueButton   ./.   10   abs.   ./.   5   5   5   5   5**   5**   5**   EDU(1) vs HOME(10)   ./.   10   ./.   ./.   9   10   10   ./.   ./.   5   6   EV3(1) vs CLASSROOM(10)   ./.   ./.   ./.   ./.   ./.   ./.   ./.   ./.   ./.   ./.   5
ICT+ROBOTICs+ETHICs Choice of Educational Material and Subjects in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses) related to the level of intellectual development of students
meets
Aktivitätsplan/ Arbeitsbericht Aktionsnachmittag im Programm ERASMUS+  Dienstag, 01.12. 2020 HOME-SESSION 05 8 Teilnehmer*innen, 14:30 - 15:15 im Homeoffice Ad, Ak, Ag, Vi, Ha, Ti, Dz, Vo Video-Kooperation in Robotics: - Vo lädt alle Teilnehmer*innen via OX zu einer Sitzung auf der Plattform BigBlueButton (BBB) ein. - Vo erbittet Videos, Fotos oder Kurzberichte von Aktivitäten.  - Die Teilnehmer*innen leisten Einzelarbeit:    Fertigstellen des Aufgabenbogens rund um die ROBOTIK,    arbeiten mit LEGO-Mindstorms-EV3-EDUCATION,    arbeiten mit LEGO-Mindstorms-EV3-HOME. - Klassische LEGO-Software von LabVIEW  oder    LEGO-CLASSROOM-Version stehen zur Auswahl - Ad zeigt uns den WACK3R mit LEGO-Mindstorms-EV3-HOME.       Hier ein Link zu einem YouTube-Video; denn Ad hat seine Monozellen durch       fleißiges Experimentieren geleert. Dz liefert nach. - Ha führt Experimente entsprechend zu denen von Ad durch. - Vi hat seit Samstag bereits ein eigenes Modell gebaut.    Er wird uns ein Video und Fotos von seinem Greifarm bereitstellen. - Vi benötigt die Software für die Homeversion; Ad schickt sie ihm. - Ha und Vi halten die HOME-Version in freier Arbeit daheim für motivierender    als die EDU-Version; ein Akku wäre jedoch zu begrüßen. - Ak entscheidet selbst, welches Projekt er aus der HOMEBOX starten möchte. -  Ti und Ag planen zum GYROBOY Experimente zum Steigungswinkel. - Mögliche weitere Aufgaben wären: - Parcours unterschiedlichen Schwierigkeitsgrades erarbeiten (Bahn oder Linie). - Zeit für fehlerfreien Durchlauf ermitteln. - Festlegen von Strafsekunden für Berühren oder Überfahren einer Line. - Die Champions-Challenge baut Steigung und Gefälle in Parcours ein. - Zeitfahren mit Anrechnung von Strafsekunden für Fahrfehler. - TREPPENSTEIGER und ELEFANT können nicht gebaut werden, da die erforderlichen Ergänzungsboxen aktuell nicht verfügbar sind. - Ad, Ag und Ti wünschen eine Einführung in die aktuelle Software EV3 Classroom LEGO® Education. Sie dürfen dann das Programm für den GYROBOY modifizieren oder frühere Programme mit der EV3 Classroom LEGO® Education-Version wiederholen. Eine Diskussion zum Vergleich der Vor- und Nachteile der Softwareversionen wird angestrebt. Feedback Teilnehmer*innen und Lehrkräfte: * Ti: Zwei Jahre sind lang für ein AG-Thema, gleichwohl hält die Motivation noch an. ** Dz/LM/Vo: Bald möge ein direkter Vergleich SKYPE vs BBB in Ton, Bild und Verfahren erfolgen.
10   –   0 Punkte   Ma   Ad   Se   Ak   Vi   A g   Ha   Ti *   Dz   LM   Vo   Organisation   ./.   10   abs.   ./.   10   10   10   5   10   10   8   Schwierigkeit angemessen   ./.   10   abs.   ./.   10   10   10   5   10   10   8   Sozial - /Arbeitsform   ./.   10   abs.   ./.   10   10   10   5   10   10   7   Präsenz (1)  vs   Homeschool(10)   ./.   10   abs.   ./.   10   10   10   5   10   10   9   SKYPE (1)   vs  BBB(10)    ./.   10   abs.   ./.   5   5   5   5   5**   5**   5**   EDU(1) vs HOME(10)   ./.   10   ./.   ./.   9   10   10   ./.   ./.   5   6   EV3(1) vs CLASSROOM(10)   ./.   ./.   ./.   ./.   ./.   ./.   ./.   ./.   ./.   ./.   5
Holstentor- Gemeinschaftsschule mit Ganztagsangebot
2021 06 13 1502
ICT+ROBOTICs+ETHICs Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse) differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne
Photo by LEGO