Activity- / Job-Report Afternoon for Activities in ERASMUS+ Thursday, 14.11.2019, 14:00 - 16:00, Room 52 Participants: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ak, Ag, Dz, Vo Organization e-Mail, WhatsApp, eTwinning Meeting Gdansk PL 20191202-07 Profile (Lu Update Band/Song) Vocabulary: Basic simple and LEGO®  Students are asked to note vocabulary… Hamburg Winter 2019 Bavaria Autumn 2020 - Tutorial for course in Bavaria - German Museum, BMW, KUKA - Driverless Bus - Participants call - Guidance Report duties Job-Report on demand (20191205) Jobs: Line follower (problem-definition; position of coloursensor) Display with multiple possibilities ColourKeyCode triggers fork Fan uses Temperature-, Colour- and Soundsensor) Difference Project vs Program in LEGO®-software Changefolder Personal folder Administration of BrainBrick Completion Feedback from last week. General Report 1. Quarter Teacher Dz is coaching the teams. Vo is assisting with Laptop and Camera. Feedback participants: One feedback:                                                     Anothers feedback: “Everything fine, except report duties…”.                       “I like answering questionnaires…” *“Tasks (also those, created by ourselves) have been difficult today.” Feedback teachers: Paticipants have been sharing knowledge concerning Software (project vs program; saving, opening, sending on BrainBrick) with other teams. That´s the intended style of an Inventors-Think-Tank.
10  –   0  points   Ma   Ti   Se   Vi   Ad   Lu   A g   A k   A l   El   Organi z ation   10   10   10   10   10   10   10   10   /   /   Difficulty   6 d *  6 d *  9   9   10   9   9   10   /   /   Individual/Tea m   10   10   10   10   10   10   10   10   /   /
ICT+ROBOTICs+ETHICs Choice of Educational Material and Subjects in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses) related to the level of intellectual development of students
meets
Aktivitäts-/ Arbeitsbericht Aktionsnachmittag für Aktivitäten im Programm ERASMUS+  Donnerstag, 14.11.2019, 14:00 - 16:00, Raum 52 Teilnehmer*innen: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ak, Ag, Dz, Vo Organisation e-Mail, WhatsApp, eTwinning Planung Treffen Gdansk PL 20191202-07 Profilbogen (Lu Update Band/Song) Vokabular: Alltag und LEGO®  Schüler sollen Grundwortschatz notieren... Hamburg Winter 2019 Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ak, Ag, Dz, Vo Bayern Herbst 2020   - Unterricht für dortige AG,   - Besuch Deutsches Museum, BMW, KUKA   - Probefahrten Autonomer Bus   - Teilnahmeanfrage (Ti, Vi, Lu, Ak, El, Al)   - Betreuung (Dz, LM, Vo) Berichtspflichten Jobreport auf Anfrage (20191205) Jobs: Linienfolger (Problemdefinition; Position Farbsensor) (Ti, Ma) Display bietet vielfältige Möglichkeiten (Se, Vi) Farbschlüssel löst Schranke/Hebel aus (Ad, Lu) Ventilator nutzt Temperatur-, Farb- oder Geräuschsensor (Ak, Ag) Differenzierung Projekt vs Programm in der LEGO®-software (durch Ag an Teams) Tauschordner (”Baum” vorbereitet durch Vo) Persönliche Ordner (Baum für Systeme, Speichern und Öffnen, zum Kopieren von Tausch) Programme auf dem BrainBrick verwalten, z. B. Löschen (durch Ag an Teams) Ergänzung Feedback von der Vorwoche (Ad) General Report 1. Quartal (Ak) Lehrkraft Dz betreut die Teams. Vo assistiert mit Laptop und Kamera. Feedback Teilnehmer: Der eine so:                                                        Der andere so: “Es ist alles gut, bis auf die Berichte…”.                         “Ich liebe es, Fragebögen auszufüllen.” *“Die Aufgaben (auch die wir uns selbst gestellt haben) waren heute schwierig.” Feedback Lehrkräfte: Die Teilnehmer haben Wissen zur Software (Projekt vs Programm; Speichern, Löschen, Übertragen auf den Brick) an andere Teams weitergegeben. Das ist der erwünschte Stil in einer Erfinder-Denk-Fabrik.
10  –   0  Punkte   Ma   Ti   Se   Vi   Ad   Lu   A g   A k   A l   El   Organisation   10   10   10   10   10   10   10   10   /   /   Schwierigkeitsgrad   6s * 6s *  9   9   10   9   9   10   /   /   Soz ial - / Arbeitsform   10   10   10   10   10   10   10   10   /   /
Holstentor- Gemeinschaftsschule mit Ganztagsangebot
2023 04 03 1622
ICT+ROBOTICs+ETHICs Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse) differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne