Activity-Agenda / Job-Report Afternoon Activities in ERASMUS+ Tuesday, 01. 09. 2020 HYBRID-SESSION 01 5 participants, 14:00 - 14:30, Room 52 Ma, Se, Ad, Ak, Dz 4 participants, 14:30 - 14:45, Homeoffice Ag, Ha, Ti, Vo 9 participants, 14:45 - 15:30, Room 52 & Homeoffice Ma, Se, Ad, Ak, Dz, Ag, Ha, Ti, Vo 4 participants, 15:30 - 15:45, Homeoffice Ag, Ha, Ti, Vo Video-Cooperation in Robotics: We try SKYPE today: SUCCESS! - Prepare connection requirements and WEBCAM. - Communicationcheck for two persons and for groups. - Camera focussing into the room; beamer is casting the monitor sreen onto the whiteboard. - Dz is guiding the students to the new platform OX. - Colleague Fri is solving some technical problems concerning hardware. - Vo is accompanying the session via SKYPE from home-office.   He is checking hardware-requirement of students for homeschooling.   While students are assembling constructions, he is installing programs. All participants work individually or with partner, assembling the GYROBOY. We accept that the necessary program is very complex, probably not understandable in details and almost not modificatable. We shall just describe, what this program is performing. The pure assemblage is challenging sufficiently. Especially the correct orientation of the GYROSENSOR has to be respected. The red arrows must to be visible from the vehicles right side. After cancellation of classes, caused by CORONA, we like to allow, regardless of our basic didactical and methodical guidelines, just to have fun with this magic vehicle, try a trail by using the optical “remote control unit” and discuss industial and private purpose of this invention. Under the same preliminary considerations a follow-up might be the STAIRCLIMBER, which needs the extension-set. Preparational training for our lectureship in Bad-Birnbach shall become integrated in Workgroup-Sessions or solved in individual meetings via SKYPE at the right time. Feedback participants and teachers: * Vi has to get individual information, caused by personal technical obstacles.
10 – 0 points Ma Ti Se Ha Ad Ag Ak Dz Vo Organization 10 9 4 (Server) 8 10 9 4 (Server) 10 10 Difficulty 10 10 5 8 1 10 4 10 10 Individual/Team 10 9 7 10 10 10 4 10 10 Work at Home 10+ 9+ 10+ 8+(Noise) + 9+ + 10 10
ICT+ROBOTICs+ETHICs Choice of Educational Material and Subjects in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses) related to the level of intellectual development of students
meets
Aktivitätsplan/ Arbeitsbericht Aktionsnachmittag im Programm ERASMUS+  Dienstag, 01. 09. 2020 HYBRID-SESSION 01 5 Teilnehmer*innen, 14:00 - 14:30, Raum 52 Ma, Se, Ad, Ak, Dz 4 Teilnehmer*innen, 14:30 - 14:45, im Homeoffice Ag, Ha, Ti, Vo 9 Teilnehmer*innen, 14:45 - 15:30, R52 & Homeoffice Ma, Se, Ad, Ak, Dz, Ag, Ha, Ti, Vo 4 Teilnehmer*innen, 15:30 - 15:45, im Homeoffice Ag, Ha, Ti, Vo Video-Kooperation in Robotics: Wir testen heute SKYPE erfolgreich: - Kontaktvoraussetzungen geprüft und WEBCAM eingerichtet. - In Partnerschaften und Gruppen kommuniziert. - Kamera zum Unterrichtsraum gerichtet; Bildschirm projiziert das Monitorbild an das Whiteboard. - Dz führt die Schüler*innen durch die Anmeldeprozedur der neuen Plattform OX. - Kollege Fri löst diesbezügliche technische Probleme sofort. - Vo begleitet die Sitzung aus seinem Homeoffice.   Er fragt Hardwarebedarf für evtl. Homeschooling ab.   Während die Schüler an ihren Modellen arbeiten, installiert Vo Programme auf Laptops.   Alle Teilnehmer*innen arbeiten in Einzel- oder Partnerarbeit am GYROBOY. Zwar ist das erforderliche vorgegebene Programm so komplex, dass es vermutlich nicht nachvollzogen werden kann und keine Modifikationen möglich sind, aber eine Umschreibung der Programmleistung wird möglich sein. Das Montieren des Modells ist hinreichend anspruchsvoll. Es muss insbesondere die korrekte Orientierung des GYROSENSORS beachtet werden. Die roten Pfeile müssen von der rechten Seite des Vehikels zu sehen sein! Nach der CORONA-DURSTSTRECKE und unter CORONA-Bedingungen mag es erlaubt sein, sich unbeschadet der Missachtung unserer didaktisch-methodischen Vorgaben einfach nur an der zauberhaften Funktion des Vehikels zu erfreuen, mit der optischen “Fernsteuerung” einen Parcour zu bewältigen und über industrielle und private Nutzungsmöglichkeiten zui spekulieren. Als Folgemodell haben wir - unter Verwendung des Ergänzungssets - den TREPPENSTEIGER unter ähnlichen Vorüberlegungen ins Auge gefasst. Ein vorbereitendes Training für unseren Lehrauftrag in Bad-Birnbach werden wir zu gegebener Zeit in die AG-Sitzungen integrieren oder via SKYPE in Individualberatungen durchführen. Feedback Teilnehmer*innen und Lehrkräfte: * Vi erhält wegen technischer Hinderungsgründe nachträglich individuell Information.
10 – 0 Punkte Ma Ti Se Ha Ad Ag Ak Dz Vo Organisation 10 9 4 (Server) 8 10 9 4 (Server) 10 10 Schwierigkeitsgrad 10 10 5 8 1 10 4 10 10 Sozial-/Arbeitsform 10 9 7 10 10 10 4 10 10 Zu Hause arbeiten 10+ 9+ 10+ 8+(Lärm) + 9+ + 10 10
Holstentor- Gemeinschaftsschule mit Ganztagsangebot
2023 04 03 1622
ICT+ROBOTICs+ETHICs Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse) differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne
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