Activity-Agenda / Job-Report Afternoon Activities in ERASMUS+ Tuesday, 15. 09. 2020 HYBRID-SESSION 03 5 participants, 14:00 - 14:30, Room 52 Ma, Se, Ad, Ak, Dz 5 participants, 14:30 - 14:45, Homeoffice Ag, Vi, Ha, Ti, Vo 10 participants, 14:45 - 15:30, Room 52&Homeoffice Ma, Se, Ad, Ak, Dz, Ag, Vi, Ha, Ti, Vo 5 participants, 15:30 - 15:45, Homeoffice Ag, Vi, Ha, Ti, Vo Video-Cooperation in Robotics: - Camera focussing to the room; whiteboard shows monitor. - Dz is supporting installation of the last SKYPE-account. - Dz is guiding the students to the platform OX. - Ak sends feedback from last session. - Ha and Vo fix an appointment for Laptop-Exchange in order to have more programs and Printer. - The HomeOffice is running poorly today: Ag solves the connection-problem by means of his smartphone. Vi detects problems with his headset-microphone. He can understand Vo and Video is running in both directions. Vi presumes, that his headset-micro is not compatible with SKYPE. Ti cannot activate his camera; just his account-symbol is shown. We communicate by chats. Ha is checkinmg wiring and chooses the right length for each connection. - Vo is connected via SKYPE with the students in the school´s IT-Room:    Connection-Check of our construction by using LEGO-Mindstorms-Software.  Students compare their wirings by a wiring diagramm in the right / bottom corner of their monitors with the wiring diagramm shown above: Motor A is right leg (view from rear)! Red arrows of GYROSENSOR on INPUT 2 are visible on right side of GYROBOY. - A mistake is detected by Ad and Ma: Input 01 and 04 are transposed. Test now! GYROBOY reacts, as if an obstacle was across his way. Ah, the ULTRASONIC-SENSOR is looking down instead forward. In a jiffy the problem is solved. Now we start the next test! - Marvellous! The GYROBOY is balancing; almost DEEP-RELAXED, contrary to that, which has been presented by Vo. That one seemed to be nervous. - After completion and check of the construction,  we shall excercise simple steering jobs using the coloured blocks, connected to the launching ramp. Ad and Ma are construction a new one, smarter to use. - Next idea, developped by Ma and Ad: Let the colour-sensor look down! Then we can cause direction just by colours on the road automatically. Feedback participants and teachers:
10     0 points   Ma   Ad   Se   Ak   Vi   A g   Ha   Ti   Dz   LM   Vo   Organization   10   10   0   %   10   8   10   3   10   10   10   Difficulty   10   10   0   %   10   10   10   3   10   10   10   Individual/Team   10   10   0   %   10   10   10   3   10   10   10   Work at Home   10   10   0   %   10   10   10   3   10   10   10
ICT+ROBOTICs+ETHICs Choice of Educational Material and Subjects in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses) related to the level of intellectual development of students
meets
Aktivitätsplan/ Arbeitsbericht Aktionsnachmittag im Programm ERASMUS+  Dienstag, 15. 09. 2020 HYBRID-SESSION 03 5 Teilnehmer*innen, 14:00 - 14:30, Raum 52 Ma, Se, Ad, Ak, Dz 5 Teilnehmer*innen, 14:30 - 14:45, im Homeoffice Ag, Vi, Ha, Ti, Vo 10 Teilnehmer*innen, 14:45 - 15:30, R52&Homeoffice Ma, Se, Ad, Ak, Dz, Ag, Vi, Ha, Ti, Vo 5 Teilnehmer*innen, 15:30 - 15:45, im Homeoffice Ag, Vi, Ha, Ti, Vo Video-Kooperation in Robotics: - Kamera zum Unterrichtsraum; Monitorbild am Whiteboard. - Dz unterstützt die Installation eines letzten SKYPE-Accounts. - Dz führt die Schüler durch die Anmeldeprozedur OX. - AK gibt Rückmeldung zum 8.9.2020. - Ha verabredet Laptopaustausch mit Vo für weitere Programme und Drucker. - Im Homeoffice gibt es heute Verbindungsprobleme: Ag überbrückt die defekte Leitung mittels SKYPE by SMARTPHONE. Vi kann sein Micro nicht aktivieren. Er meint, sein Headsetmicro weird von SKYPE nicht erkannt; wir sehen einander und Vi kann Vo hören. Ti kann seine Kamera nicht aktivieren; es erscheint lediglich sein Accountsymbol. Wir verständigen uns dennoch über Chats. Ha überprüft Kabel und ordnet den jeweiligen Verbindungen die richtige Länge zu. - Vo hat mit dem Computerraum in der HGS Kontakt via SKYPE: Verbindungstest unserer Konstruktion mittels LEGO-Mindstorms-Software: Die Teilnehmer vergleichen das Schaltbild ihrer Konstruktion, welches ihr Monitor unten rechts anzeigt, mit dem oben gezeigten Schaltbild: Motor A ist rechts (von hinten betrachtet)! Rote Pfeile des GYROSENSORS Ean ingang 2 sind an der rechten Seite zu sehen. - Ma und Ad entdecken einen Fehler: Input 1 und 4 sind vertauscht. Nun wird getestet! Der GYROBOY reagiert, als ob ein Hindernis im Weg wäre. Aha, der ULTRASCHALLSENSOR schaut zur Fahrbahn er muss nach vorn weisen. Ruck-zuck iust das Problem behoben. Nächster Test: - Wunderbar! Der GYROBOY balanciert sich aus, geradezu TIEFENENTSPANNT, im Gegensatz zum Muster von Vo, welches eher zappelig wirkte. - Nach Fertigstellung und Überprüfung der Konstruktion erfolgen einfache Übungen zur Steuerung des GYROBOY mit den Farbbausteinen der Startrampe. Ad und Ma bauen eine neue, einfacher zu handhabende Steuerung. - Eine weitere Idee von Ad und Ma: Wenn der Fabsensor nach unten weist, kann man den GYROBOY mittels Farben auf der Fahrbahn steuern. Feedback Teilnehmer*innen und Lehrkräfte:
10     0 Punkte   Ma   Ad   Se   Ak   Vi   A g   Ha   Ti   Dz   LM   Vo   Organisation   10   10   0   %   10   8   10   3   10   10   10   Schwierigkeitsgrad   10   10   0   %   10   10   10   3   10   10   10   Sozial - /Arbeitsform   10   10   0   %   10   10   10   3   10   10   10   Zu Hause arbeiten   10   10   0   %   10   10   10   3   10   10   10
Holstentor- Gemeinschaftsschule mit Ganztagsangebot
2020 10 20 1840
ICT+ROBOTICs+ETHICs Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse) differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne
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