Project Week for class 5 a at Grund- & Mittelschule Bad Birnbach Feedback Sunday, Monday, Tuesday, Wednesday Aggregated Feedback-Data concerning Basics Verbal Comments: Wonderful-, absolutely wonderful! Assembling robots by ourselves is better than using ready built models. The software based instructions are well designed for assemblage and programming as well. Working in this project is funny und cool, supercool! Really great, real fun! (repeated feedback several times) Cool, easy to understand. We realized quite good objects by ourselves. Really cool! I have LEGO® at home, but such things I have not constructed before. Fun! In cas of ready built models there would be almost no learning effect in comparison to what we did by assembling and programming on ourselves. Really funny, especially when experiencing the robot vehicles traces with stop and alarm in case of obstacles. It was pure fun and quite cool, working together with my teampartner. I am a real LEGO® Fan; Golden Cup for this project! Such objects I´ve never built before, usually just cars, cranes or trucks. We have discussed a lot, but without quarreling, even objectively. By helping each other we have been succesful. Economy, Ecology, Social Science, Ethic:  Robots in nursing facilities can save work in service activities. Nursing staff can focus on medical intervention and body care. Everything will get less exhausting. Nursing staff will take responsibility for controlling the robots. I don´t feel concerned about job cuts; it´s enough work left there.
ICT+ROBOTICs+ETHICs Choice of Educational Material and Subjects in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses) related to the level of intellectual development of students
meets
Projektwoche für die Klasse 5 a an der Grund- und Mittelschule Bad Birnbach Feedback Sonntag, Montag, Dienstag, Mittwoch Aggregierte Rückmeldungen zum Basislehrgang Freie Formulierungen: Wunder-, wunderschön! Selbst bauen ist besser als fertige Modelle. Die Anleitung [in der Software] ist gut für die Montage und auch für die Programmierung. Spaß und cool, obercool! Richtig toll, richtig Spaß! (mehrfach bekräftigt) Cool, gut verstanden, richtig schön was gemacht! (i. S. von handlungsorientiert) Richtig cool! Ich habe LEGO®  auch daheim, aber solche Konstruktionen und Programme habe ich noch nicht gemacht. Spaßig; wenn fertig, dann langweilig (i. S. Fertigmodelle bringen kaum Lernzuwachs im Vergleich zu selbsttätiger Montage und Programmierung.) Ganz spaßig, vor allem wo wir den Roboter haben fahren lassen (i.S. von Erprobung der automatischen Stopp- und Alarm-funktionen) Es hat Spaß gemacht, ziemlich cool mit meiner Partnerin zusammen. Ich bin großer LEGO® Fan; Goldpokal für das Projekt! So etwas habe ich noch nie gemacht, eigentlich nur Autos, Kräne, LKW. Wir haben auch viel diskutiert aber ohne Streit, sondern sachlich. Mit gegenseitiger Hilfe hat´s geklappt. Ökonomie, Ökologie, Soziologie, Ethik: Robotereinsatz in Pflegeberufen spart Arbeit bei Serviceleistungen. Pflegekräfte müssen dann [fast] nur noch Spritzen geben oder Duschen. Alles wird weniger anstrengend. Das Pflegepersonal ist dann vorwiegend ein Controllingteam. Ich habe keine Angst vor Jobverlust; es hat genug Arbeit dort.
Holstentor- Gemeinschaftsschule mit Ganztagsangebot
2021 12 02 1138
ICT+ROBOTICs+ETHICs Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse) differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne
Tutor Teacher Gruppe I II III Langeweile vs Spaß 87/90 80/80 93/100 Show vs Lernerfolg 87/90 80/80 92/100 Nutzlos vs Empfehlung 90/90 80/80 97/100 Streit vs Teamerfolg 85/90 80/80 95/100 Chaos vs guter Zeitplan 85/90 80/80 100/100 Group I II III Boring vs Fun 87/90 80/80 93/100 Show vs Learning- effect 87/90 80/80 92/100 Useless vs Recommendation 90/90 80/80 97/100 Streit vs Teams´ Success 85/90 80/80 95/100 Chaos vs Adequate Schedule 85/90 80/80 100/100