Activity- / Job-Report Afternoon for Activities in ERASMUS+ Thursday, 05.09.2019, 14:00 - 15:30, Room 52 Participants: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ak, Ag, Dz Organization Photo committment by participants and parents Procedures of exchange Report Duties Reasons for reports Programming of Robot-Vehicle Computers get started. We solve problems like changed connectors. Ready for experiments! Teams use LEGO®-MINDSTORMS EV 3 Software for programming the task, to drive a dedicated distance! For preventing the connector of Brainbrick against damage, they use a 90°-cable permanently. School´s corridor becomes a race track. The teams work on following tasks: - Drive the robot-vehicle a dedicated distance - Stop in front of a barrier - Stop at dedicated colour - Make noise when stopping After this experiment the corridor is clean, but the tyres need to be washed thoroughly. Teachers Dz is coaching the teams. Help is done by hints to the related parts in the LEGO®-MINDSTORMS EV3 Software. Teams are working purposefully and focussed. Feedback participants: “Thumbs up!” Feedback teacher: “Compliment for attention and discipline!” High speed working. LEGO®-Course again seems to be adequately  structured. Teamwork 1:1 supports progress.
ICT+ROBOTICs+ETHICs Choice of Educational Material and Subjects in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses) related to the level of intellectual development of students
meets
Aktivitäts-/ Arbeitsbericht Aktionsnachmittag für Aktivitäten im Programm ERASMUS+  Donnerstag, 05.09.2019, 14:00 - 15:30, R 52 Teilnehmer*in: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ak, Ag, Dz Organisation Fotoerlaubnis Austauschverfahren Berichtspflichten Begründung für die Arbeitsberichte Programmieren des Roboterfahrzeugs Die Computer werden gestartet, wieder werden falsch gesteckte Anschlusskabel umgesetzt. Die Teams programmieren in der LEGO®-MINDSTORMS EV3 Software ihre Fahrzeuge für vorbestimmte Strecken. Zur Schonung der Steckverbindung dient am Brainbrick ein permanent eingestecktes 90°-Winkelkabel. Der Schulflur wird zur Rennstrecke. Die Teams bearbeiten folgende Aufträge:  - Fahren einer bestimmten Distanz - Anhalten vor einem Hindernis - Anhalten bei bestimmter Farbe - Geräusch beim Bremsen Nach dem Experiment ist der Fußboden sauber, aber die  Reifen bedürfen einer gründlichen Reinigung. Lehrkraft Dz betreut die Teams. Hilfen beschränken sich auf Hinweise zur Selbsthilfe in der LEGO®- MINDSTORMS EV3 Software. Die Teams arbeiten zielstrebig und konzentriert. Feedback Teilnehmer: “Daumen hoch!” Feedback Lehrkraft: “Kompliment für Konzentration und Disziplin!” Hohes Arbeitstempo. Der LEGO®-Lehrgang erweist sich weiterhin als adressatengrecht strukturiert. Partnerarbeit fördert das Vorankommen.
Holstentor- Gemeinschaftsschule mit Ganztagsangebot
Program DriveSimple2U.ev3 for Download LEGO®-MINDSTORMS EV3 Software muss installiert sein! Viruscheck of executable Progs after download from Internet! Ausführbare Programme nach Download auf Viren prüfen!
2020 09 25 1402
ICT+ROBOTICs+ETHICs Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse) differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne