Activity- / Job-Report Afternoon for Activities in ERASMUS+ Thursday, 24.10.2019, 14:00 - 16:00, Room 52 Participants: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ag, Dz, Vo Organization Comittment for publication: Registration Contact-Data: Requests to parents Report Meeting Kaunas Meeting Gdansk PL 20191202-07 Profiles (fill as homework or in lunch-break), Insurance contract is concluded at BERNHARD, Basic vocabulary LEGO® Engl. home Vi, Lu, Basic vocabulary English homework Vi, Lu, Basis vocabulary Polish homework Lu. Meeting April DE 2020 (host vs traveller) Plan Bavaria Autumn 2020, preview; tutorial jobs there Report duties  ACTIVITY REPORT: Check, polish, finish by Dz, Vo Reminder: “ß” not accepted by LEGO®-Software, Program doesn´t run! Students decide to solve jobs based on division of labour in partner work: Fan construct, assemble, programme: Ag, Robot stops in a certain area; 10 trials: Se, Vi; Lu, Ad, Robot stops at RED:Lu, Ad, Let the robot wink with the fork: Ad, Robot as barking Guard Dog: Ma, Ti . Each team refers progress, obstacles and solutions. Ag is recording a video of our tasks, to inform and salute Ak. Teacher Dz is coaching the teams. Vo is assisting with Camera. Feedback participants: * ”Doesn´t matter, didn´t irritate me.” “By division of jobs and reporting progress and result, we learned the content of the others groups additionally by the way.” Feedback teachers: This workshop today showed pure                                       Choice of Educational Material and Subjects in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses) related to the level of intellectual development of students! Everybody was working almost all the time concentrated, smart and cooperatively. Inventing, constructing and programming were requested well balanced. Students performed short lectures and a sketch on the safety gadget unscipted.  
0 - 10 points   Ma   Ti   Se   Vi   Ad   Lu   A g   Organization   ( -   extended   information,   -   missing  b e amer )   1 0   9   8   8   10   10   10   Difficulty   of  Tasks   8   6   7   9   1   9   10   Working in  divison of jobs   10   8   5 *  10   10   10   10
ICT+ROBOTICs+ETHICs Choice of Educational Material and Subjects in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses) related to the level of intellectual development of students
meets
Aktivitäts-/ Arbeitsbericht Aktionsnachmittag für Aktivitäten im Programm ERASMUS+  Donnerstag, 24.10.2019, 14:00 - 16:00, Raum 52 Teilnehmer/in: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ag, Dz, Vo Organisation Publikationserlaubnis: Ma, Se, AK registrieren, Mailadressen erbitten: Ak, An, Ma, El, WhatsApp anfragen: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Ag, eTwinning ankündigen: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ak, Ag, El, Bericht vom Treffen in Kaunas Planung Treffen Gdansk PL 20191202-07, Profilbogen ausfüllen (daheim oder in FZ) Versicherung ist abgeschlossen bei BERNHARD, Grundbegriffe LEGO® Englisch vorbereiten HA Vi/Lu, Basiswortschatz Alltag Englisch vorbereiten HA Vi/Lu, Basiswortschatz Alltag Polnisch HA Lu. Meeting April DE 2020 (Gastgeber/in vs Reisende/r) Bayern Herbst 2020 in Aussicht; Schüler übernehmen dort Aufgaben als Tutoren. Berichtspflichten: ACTIVITY REPORT überarbeiten durch Dz, Vo Erinnerung: “ß” von LEGO®-Software nicht akzeptiert, Programm funktioniert nicht! Die Schüler entscheiden, Aufgaben arbeitsteilig in Partnerarbeit zu erledigen: Ventilator konstruieren, bauen, programmieren: Ag, Roboterfahrzeug im Zielfeld stoppen; 10 Versuche: Se, Vi; Lu, Ad, Roboterfahrzeug bei ROT stoppen; Farbsensor versetzen: Lu, Ad, Roboterfahrzeug winkt mit der Gabel: Ad, Roboterfahrzeug bellt als Wachhund: Ma, Ti. Jedes Team referiert Vorgehen, Schwierigkeiten und Lösungen. Ag nimmt ein Video auf, mit dem er Ak zur AG informiert und grüßt. Lehrkraft Dz betreut die Teams. Vo assistiert mit Kamera. Feedback Teilnehmer: * “Es war mir egal; es hat mich nicht gestört.” “Wenn verschiedene Aufgaben bearbeitet und dann berichtet werden, lernt man das, was die anderen gemacht haben, mit.” Feedback Lehrkräfte: Der heutige Workshop demonstrierte in Reinkultur                                      Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse) differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen Die Schüler arbeiteten fast durchgehend konzentriert, ideenreich und kooperativ. Erfinden, Konstruieren und Programmieren war gleichermaßen gefordert. Die Schüler erbrachten Kurzreferate und Sketche zum Sicherheitsmodul ad hoc.
0 - 10  Punkte   Ma   Ti   Se   Vi   Ad   Lu   A g   Organi s ation   ( -   umfangreiche  Info rmatio n ,   -   B e amer   fehlt )   1 0   9   8   8   10   10   10   Schwierigkeitsgrad der Aufgaben   8   6   7   9   1   9   10   Arbeitsteilige Partnerarbeit   10   8   5 *  10   10   10   10
Holstentor- Gemeinschaftsschule mit Ganztagsangebot
2020 04 06 13:11
ICT+ROBOTICs+ETHICs Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse) differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne