Activity-Agenda / Job-Report Afternoon Activities in ERASMUS+ Tuesday, 29. 09. 2020 HYBRID-SESSION 05 5 participants, 14:00 - 14:30, Room 52 Ma, Se, Ad, Ak, Dz 5 participants, 14:30 - 14:45, Homeoffice Ag, Vi, Ha, Ti, Vo 10 participants, 14:45 - 15:30, Room 52&Homeoffice Ma, Se, Ad, Ak, Dz, Ag, Vi, Ha, Ti, Vo 5 participants, 15:30 - 15:45, Homeoffice Ag, Vi, Ha, Ti, Vo Video-Cooperation in Robotics: - Camera focussing to the room; whiteboard shows monitor. - Dz is guiding the students to the platform OX and SKYPE. - Dz is marking mistakes in conten and menu of website. - Vo is correcting mistakes. - Vo is guiding students via SKYPE:    Connection-Check of our construction  by using LEGO-Mindstorms-Software.  Students compare the connections of   their construction shown by a wiring diagramm in the right / bottom corner of their monitors with this wiring diagramm: Motor A is positioned right (view from rear)! Red arrows of GYROSENSOR on INPUT 2 are visible on right side of the GYROBOY.  - The participants work individually or with partner, assembling the GYROBOY.   All SKYPE connections are working fine today. - Ma is instructiong Se and Ak in case of assembling problems. - Ad does research with coloured roads uphill and downhill.   GYROBOY is crashing down. Ad is repairing the construction successfully. - Ag has lost a data-cable. Vi is fetching another one from school.   GYROBOY does not start; Program is hanging; Reset fails; Remove Battery and ready!   Ag and Vi are loading Software onto Brainbrick, starting the GYROBOY and CRASH!   After check of connections by means of the wiring diagram above they have exchange the     connectors at Input 2 and 3. After correction balancing is successful. - Ha is using the 10m cable for LAN in his flat successfully; he would prefer to get WLAN.    Papier for documentation. He is designing parcours or uses a ready streetplayground. - Ti forgot to charge his GYROBOY. He shall exercise experiments uphill and downhill.   He is designing parcours with rad or just line, incl. set of rules for speed-challenges. - Vo trys upgrading Win 7 to Win 10 on Laptops. - A follow-up might be the STAIRCLIMBER, which needs the extension-set. Preparational training for our lectureship in Bad-Birnbach shall become integrated in Workgroup-Sessions or solved in individual meetings via SKYPE at the right time. Currently we stop all mobilities as a method of CORONA-RISK-PREVENTION. Feedback participants and teachers:
10     0 points   Ma   Ad   Se   Ak   Vi   A g   Ha   Ti   Dz   LM   Vo   Organization   10   10   10   10   10   9   10   9   10   10   10   Difficulty   10   10   10   10   9   9   10   4   10   10   10   Individual/Team   10   10   10   10   10   10   10   10   10   10   10   Work at Home   10   10   10   10   10   10   10   5 *   10   10   10
ICT+ROBOTICs+ETHICs Choice of Educational Material and Subjects in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses) related to the level of intellectual development of students
meets
Aktivitätsplan/ Arbeitsbericht Aktionsnachmittag im Programm ERASMUS+  Dienstag, 29. 09. 2020 HYBRID-SESSION 05 5 Teilnehmer*innen, 14:00 - 14:30, Raum 52 Ma, Se, Ad, Ak, Dz 5 Teilnehmer*innen, 14:30 - 14:45, im Homeoffice Ag, Vi, Ha, Ti, Vo 10 Teilnehmer*innen, 14:45 - 15:30, R52&Homeoffice Ma, Se, Ad, Ak, Dz, Ag, Vi, Ha, Ti, Vo 5 Teilnehmer*innen, 15:30 - 15:45, im Homeoffice Ag, Vi, Ha, Ti, Vo Video-Kooperation in Robotics: - Kamera zum Unterrichtsraum; Monitorbild am Whiteboard. - Dz führt durch die Anmeldeprozeduren von OX und SKYPE - Dz weist auf Fehler in der Website hin (Menü und Inhalt). - Vo korrigiert die Website. - Vo leitet via SKYPE: Verbindungstest unserer Konstruktion mittels LEGO-Mindstorms-Software. Die Teilnehmer vergleichen das Schaltbild ihrer Konstruktion, welches ihr Monitor unten rechts anzeigt, mit dem nebenstehenden Schaltbild: Motor A ist rechts (von hinten betrachtet)! Die roten Pfeile des GYROSENSORS an Eingang 2 sind an der rechten Seite zu sehen.   - Die Teilnehmer*innen arbeiten in Einzel- oder Partnerarbeit am GYROBOY.    Alle SKYPE-Verbindung funktionieren fehlerfrei. - Ma unterweist Se und Ak bei Montageproblemen. - Ad experimentiert mit farbigen Fahrbahnen, Steigung und Gefälle.   Dabei stürzt der GYROBOY ab. Ad repariert die Konstruktion erfolgreich. - Ag vermisst ein Datenkabel. Vi holt Ersatz aus der Schule.   Der GYROBOY startet nicht; das Programm hängt; Reset gelingt nicht; Akku ausbauen und fertig.   Ag und Vi laden die Software in den Brainbrick, starten den GYROBOY und STURZ!   prüfen die Verbindungen nach dem oben gezeigten Schaltild; siehe da Input 2 und 3 vertauscht!   Nach Korrektur funktioniert die Balanceübung einwandfrei. - Ha kommt mit dem 10m Kabel in seiner Wohnung gut zurecht, wünscht sich jedoch WLAN.    Er benötigt Papier für die Dokumentation. Er entwirft Parcours oder nutzt einen Straßenteppich. - Ti muss seinen GYROBOY laden. Er wird Steigungsexperimente durchführen.   Er entwirft Parcours mit Fahrbahn oder Linie und entwickelt Spielregeln für Zeitfahrwettbewerbe. - Vo hat heute kaum Zeit für parallele Arbeiten an Laptops (Upgrading von Win 7 auf Win 10). - Folgemodell - unter Verwendung des Ergänzungssets - kann der TREPPENSTEIGER sein. Ein vorbereitendes Training für unseren Lehrauftrag in Bad-Birnbach wird zu gegebener Zeit in die AG-Sitzungen integriert werden oder via SKYPE in Individualberatungen durchgeführt werden. Aktuell heißt es jedoch: REISESTOPP für alle Gruppen als CORONA-RISIKO-PRÄVENTION. Feedback Teilnehmer*innen und Lehrkräfte:
10     0 Punkte   Ma   Ad   Se   Ak   Vi   A g   Ha   Ti   Dz   LM   Vo   Organisation   10   10   10   10   10   9   10   9   10   10   10   Schwierigkeitsgrad   10   10   10   10   9   9   10   4   10   10   10   Sozial - /Arbeitsform   10   10   10   10   10   10   10   10   10   10   10   Zu Hause arbeiten   10   10   10   10   10   10   10   5 *   10   10   10
Holstentor- Gemeinschaftsschule mit Ganztagsangebot
2020 10 20 1840
ICT+ROBOTICs+ETHICs Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse) differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne
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