Activity-Agenda / Job-Report Afternoon Activities in ERASMUS+ Tuesday, 20.10. 2020 HYBRID-SESSION 06 4 participants, 14:00 - 14:30, Room 52 Ma, Se, Ak, Dz 5 participants, 14:30 - 14:45, Homeoffice Ag, Vi, Ha, Ti, Vo 9 participants, 14:45 - 15:30, Room 52&Homeoffice Ma, Se, Ak, Dz, Ag, Vi, Ha, Ti, Vo 5 participants, 15:30 - 15:45, Homeoffice Ag, Vi, Ha, Ti, Vo Video-Cooperation in Robotics: - Camera focussing to the room; whiteboard shows monitor. - Dz is guiding the students to the platform OX and SKYPE. - Vo reports current schedule concerning meetings. - Vo is guiding students via SKYPE:    Connection-Check of our construction  by using LEGO-Mindstorms-Software: Ak and Se compare the connections of   their construction shown by a wiring diagramm in the right / bottom corner of their monitors with this wiring diagramm: Motor A is positioned right (view from rear)! Red arrows of GYROSENSOR on INPUT 2 are visible on right side of the GYROBOY. - After completion and check of the construction: -  excercise simple steering jobs by means of  the coloured blocks at the launching ramp. - maximum angle of climb with balancing uphil and downhill, depending on surface of road. - Parcours of different levels of difficulty shall become worked out (road or just line). Ma is using the LEGO-Home Parcour. His coloursensor is pointing to the ground: The robot avoids mistakes by crossing the red borders, because these are interpreted as STOPP-signal. Ha is using a playground floor, Ag and Vi let the robot cross a vacucleaner-cable. - Ma writes down tasks and defines penalty-seconds for time-extension, wrong actions,  touching borders or crossing lines; theses rule are published by him on the platform OX.   - Ak and Se check missing parts; these shall Vo pick from the magazin. - Ha was succesful in implementing a printer, inspite just being a standarduser. - Ti is shifting the Brainbrick on the chassis for easier access to the charging connector. - Vi an Ag have been producing a short video and sent this to Vo Feedback participants and teachers:  
10     0 points   Ma   Ad   Se   Ak   Vi   A g   Ha   Ti   Dz   LM   Vo   Organization   10   n.a.   6   k.A.   10   10   10   7   10   10   10   Difficulty   10   n.a.   4   k.A.   10   10   10   8s   10   10   10   Individual/Team   10   n.a.   2   k.A.   10   10   10   5   10   10   10   Work at Home   10   n.a.   10   k.A.   10   10   10   7 *   10   10   10
ICT+ROBOTICs+ETHICs Choice of Educational Material and Subjects in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses) related to the level of intellectual development of students
meets
Aktivitätsplan/ Arbeitsbericht Aktionsnachmittag im Programm ERASMUS+  Dienstag, 20.10. 2020 HYBRID-SESSION 06 4 Teilnehmer*innen, 14:00 - 14:30, Raum 52 Ma, Se, Ak, Dz 5 Teilnehmer*innen, 14:30 - 14:45, im Homeoffice Ag, Vi, Ha, Ti, Vo 9 Teilnehmer*innen, 14:45 - 15:30, R52&Homeoffice Ma, Se, Ak, Dz, Ag, Vi, Ha, Ti, Vo 5 Teilnehmer*innen, 15:30 - 15:45, im Homeoffice Ag, Vi, Ha, Ti, Vo Video-Kooperation in Robotics: - Kamera zum Unterrichtsraum; Monitorbild am Whiteboard. - Dz führt durch die Anmeldeprozeduren von OX und SKYPE - Vo gibt Rückmeldung zum Planungsstand für Meetings. - Vo leitet via SKYPE: Verbindungstest unserer Konstruktion mittels LEGO-Mindstorms-Software: Ak und Se vergleichen das Schaltbild ihrer Konstruktion, welches ihr Monitor unten rechts anzeigt, mit dem nebenstehenden Schaltbild: Motor A ist rechts (von hinten betrachtet)! Die roten Pfeile des GYROSENSORS an Eingang 2 sind an der rechten Seite zu sehen.      Nach Fertigstellung und Überprüfung der Konstruktion: - einfache Übungen zur Steuerung des GYROBOY mit den Farbbausteinen der Startrampe. - Experimente zum Steigungswinkel , Balancieren auf Rampenmitte, abhängig vom Untergrund.   - Parcours unterschiedlichen Schwierigkeitsgrades erarbeiten (Fahrbahn oder Linie): Ma verwendet den LEGO-Home Parcour. Er richtet den Farbsensor nach unten; so vermeidet der GYROBOY Übertretungsfehler, indem er die roten Seitenlinien als Stoppbefehl interpretiert. Ha verwendet eine Spielmatte, Ag und Vi lassen den GYROBOY ein Kabel überwinden. - Ma notiert Aufgaben und legt Strafsekunden für Zeitfehler, Bewegungsfehler sowie Berühren oder Überfahren einer Line fest; diese publiziert er durch Freigabe auf der Plattform OX. - Ak und Se registrieren fehlende Bauteile, die Vo demnächst aus der Reserve bereitstellt. - Ha hat als Standarduser seinen Drucker erfolgreich installiert (durch HINZUFÜGEN). - Ti versetzt den Brainbrick so, dass künftig die Ladebuchse frei zugänglich ist. - Vi und Ag produzierten ein kurzes Video, welches sie sofort an Vo sandten.    Feedback Teilnehmer*innen und Lehrkräfte:
10     0 Punkte   Ma   Ad   Se   Ak   Vi   A g   Ha   Ti   Dz   LM   Vo   Organisation   10   n.a.   6   k.A.   10   10   10   7   10   10   10   Schwierigkeitsgrad   10   n.a.   4   k.A.   10   10   10   8s   10   10   10   Sozial - /Arbeitsform   10   n.a.   2   k.A.   10   10   10   5   10   10   10   Zu Hause arbeiten   10   n.a.   10   k.A.   10   10   10   7 *   10   10   10
Holstentor- Gemeinschaftsschule mit Ganztagsangebot
2020 10 20 1840
ICT+ROBOTICs+ETHICs Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse) differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne
Photo by LEGO