Activity-Agenda / Job-Report Afternoon Activities in ERASMUS+ Tuesday, 27.10. 2020 HYBRID-SESSION 07 5 participants, 14:15 - 14:30, Room 52 Ma, Ad, Se, Ak, Dz 5 participants, 14:30 - 15:20, Homeoffice Ag, Vi, Ha, Ti, Vo Video-Cooperation in Robotics: - Camera focussing to the room; whiteboard shows monitor. - Dz is guiding the students to the platform OX and SKYPE. - Vo assisting  via SKYPE, asking for videos, photos   or short reports o all activities  - Participants working individually or with partner - Ad: Modifikation and and check of the construction: - Excercising steering jobs by means of  the coloured the launching ramp. - Maximum angle of climb with balancing, depending on surface of road. - Parcours of different levels shall become worked out (road or just line). - Minmum of time for circuit without any mistake. - Set time penalty for touching or crossing the borders or lines. - Champions-league integrates uphill and downhill passages into parcours.  - Time trial with time-penalty in case of driving mistakes. - A follow-up might be the STAIRCLIMBER, which needs the extension-set. - Se is considering, ti build the ELEPHANT. - Ak is still indecisive. - Ha is following hints for implementation of a printer. - Ti lets the GYROBOY balance. - Ag & Vi, Ti and Ma together with Vo ventilate the new Software LEGO- CLASSROOM-Software for GYROBOY; look example on the right! They are able to interprete the program steps fluently. Ag seems to be already familiar with this language from experiencing micro:bit. All students find the mistake of the Original Lego-CLASSROOM-Program for GYROBOY: GREEN is double and differently defined. They change GREEN against YELLOW and then BLUE and YELLOW, in order to have the same reactions of the GYROBOY like before  under that well known  LEGO-Mindstorms-EV3-Software. The students like the additional precedure WHITE for driving backwards. Ma is estimating the former language as better for beginners. Ag and Vi prefer the new, updated version Lego-CLASSROOM: - similar to micro:bit; this is the current field of Ag´s private studies. - is motivating just to learn a new coding-system (similar to SCRATCH). - it conveys the impression, that one has a wider range of influence in the programm. - clearly arranged. - transparent (One can directly perceive, what´s triggered by which step.) Feedback participants and teachers:
10     0 points   Ma   Ad   Se   Ak   Vi   A g   Ha   Ti   Dz   LM   Vo   Organization   10   k.A.   4   5   10   10   10   8   10   10   10   Difficulty   10   k.A.   4   6   10   10   10   8   7   10   10   Individual/Team   10   k.A.   4   5   10   10   10   8   10   10   10   Work at  Home   10   k.A.   10   10   10   10   10   4*   5   7   8
ICT+ROBOTICs+ETHICs Choice of Educational Material and Subjects in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses) related to the level of intellectual development of students
meets
Aktivitätsplan/ Arbeitsbericht Aktionsnachmittag im Programm ERASMUS+  Dienstag, 27.10. 2020 HYBRID-SESSION 07 5 Teilnehmer*innen, 14:15 - 14:30, Raum 52 Ma, Ad, Se, Ak, Dz 5 Teilnehmer*innen, 14:30 - 15:20, im Homeoffice Ag, Vi, Ha, Ti, Vo Video-Kooperation in Robotics: - Kamera zum Unterrichtsraum; Monitorbild am Whiteboard. - Dz führt durch die Anmeldeprozeduren von OX und SKYPE - Vo assistiert via SKYPE und erbittet von allen Aktivitäten   10-Sekunden Videos, Fotos und Kurzberichte.  - Die Teilnehmer*innen arbeiten in Einzel- oder Partnerarbeit:    Ad: Modifikation und Überprüfung der Konstruktion: - Übungen zur Steuerung des GYROBOY mit Farbbausteinen des Startblocks. - Experimente zu Steigungswinkel und Unergrund auf einer Rampe.  - Parcours unterschiedlichen Schwierigkeitsgrades erarbeiten (Bahn oder Linie). - Zeit für fehlerfreien Durchlauf ermitteln. - Festlegen von Strafsekunden für Berühren oder Überfahren einer Line. - Die Champions-Challenge baut Steigung und Gefälle in Parcours ein. - Zeitfahren mit Anrechnung von Strafsekunden für Fahrfehler. - Folgemodell - mit Ergänzungsset - kann der TREPPENSTEIGER sein. - Se plant, den ELEFANTEN zu bauen. - Ak ist noch unentschlossen. - Ha bemüht sich mit Vo via SKYPE um die Drucker-Reinigung. - Bei Ti balanciert der GYROBOY nun planmäßig. - Ag mit Vi, Ti und Ma erörtern jeweils mit Vo die neue Software LEGO CLASSROOM-Software  am nebenstehenden Beispiel für den GYROBOY. Sie interpretieren die Programmzeilen mühelos. Ag greift auf Kenntnisse aus der Programmierung seines micro:bit zurück. Alle finden rasch den Fehler in dem Original Lego-CLASSROOM-Programm für den GYROBOY: GRÜN wird doppelt und zudem unterschiedlich definiert. Sie tauschen GRÜN gegen GELB und danach tauschen sie die Vorzeichen bei BLAU und GELB, damit die Steuerung funktioniert wie unter der vertrauten LEGO-Mindstorms-EV3-Software. Sie begrüßen die zusätzliche Funktion WEISS zum Rückwärtsfahren. Ma befindet die ursprüngliche Software für Anfänger*innen als besser geeignet. Ag und Vi bevorzugen die neue, aktualisierte Version Lego-CLASSROOM: - ähnlich zur Arbeit mit micro:bit; hier programmiert Ag gerade an einem Spiel. - es reizt allein schon die neue Form der Codierung (ähnlich zu SCRATCH). - mehr Einfluss auf das Geschehen. - übersichtlich. - transparent (Man sieht direkt: “Was macht das jetzt!”). Feedback Teilnehmer*innen und Lehrkräfte:
10     0 Punkte   Ma   Ad   Se   Ak   Vi   A g   Ha   Ti   Dz   LM   Vo   Organisation   10   k.A.   4   5   10   10   10   8   10   10   10   Schwierigkeitsgrad   10   k.A.   4   6   10   10   10   8   7   10   10   Sozial - /Arbeitsform   10   k.A.   4   5   10   10   10   8   10   10   10   Zu Hause arbeiten   10   k.A.   10   10   10   10   10   4*   5   7   8
Holstentor- Gemeinschaftsschule mit Ganztagsangebot
2020 11 21 1334
ICT+ROBOTICs+ETHICs Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse) differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne
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